måndag 3 augusti 2009

Liseberg!

Efter ett trevligt bröllop med både fin vigsel, båttur i skärgården och middag under kvällen, så bestämde vi oss på morgon igår att besöka Liseberg!
Vi fick även med oss Pasis bror med familj, så vi hade en heldag nere i Göteborg och vädret var på vår sida hela dagen och kvällen, med undantag av en liten regnskur under kvällen.
Det blev åkpass till oss alla, sen åkte vi i stort sätt allt. Jag åkte mycket mera i år än vad jag har gjort tidigare år, men det blir väl så när alla gillar att åka allt!
Själv trodde jag att jag skulle dö, några gånger under dagen....pust. När man var ungdom åkte man allt, sen har djärvheten avtagit med åren:) Men igår överträffade jag mig själv med att åka Kanonen, Balder,Uppskjutet, Uppswinget m.m. Den nya åkattraktionen Hanghai var helt i min smak:)
Alla var supernöjda när vi åkte hem igår kväll, vi hade tur med att det var korta köer också.....

I dag har Pasi återvänt till jobbet efter 3veckors semester, eftersom vi haft så dåligt väder här och att det även är det idag, så flyttar han fram sin sista vecka lite. Med hopp om finare väder. Jag och barnen är lediga nästa vecka med så då tar han också ledigt, om det inte blir kanon väder tidigare.
Idag skall jag köra fram överblivna takpannor från baksidan av huset till framsidan. Skall nämligen bli av med dessa ikväll, och det känns skönt. Barnen får hit några kompisar över dagen, de hoppas på att kunna bada i poolen, usch jag tycker det verkar för kallt, men ungar tål ju mer.

Trevlig vecka, där ute......

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Liseberg är så kul! Ibland brukar det dock vara väldigt mycket köer.
/Vimsingen

Soltorpsgarden sa...

Åh så kul med Liseberg! Vi ska hinna med Grönan innan sommaren är slut!

Erika sa...

Skall ta tag i det där med takpannor själva i veckan. Har några personer som sagt att de är intresserade, hoppas på att det fortfarande gäller. Känns bra att saker kan återvinnas i bland.