torsdag 15 juli 2010

"Gäddmaja"


Oj då, nu är jag tillbaka med en liten uppdatering.

Jag är ju den enda honan i denna familjen, och har alltid lyckats med bedriften att fånga in gäddor när vi vart ute och fiskat genom åren! Jag har åkt med någon gång och PANG så har den fula fisken suttit fast på kroken. Speciellt barnen har varit frustrerande över att de inte själva lyckats fånga in någon. Det har varit deras mamma som har lyckats med det hela tiden. Fast det inte har varit meningen. Därför har och kallas jag för gäddmajan i familjen.
Här ovan ser man spöna i vattnet ute vid Hinnens Rev, och det är precis början på en fiskekväll, jag och Pasi gjorde själva. Tror att barnen ångrade sig att de inte följde med, fast de inte ville erkänna det.....


Strålande sol och någorlunda lugnt vatten........Me like!


Plötsligt small det till på linan, medans vi små pratade och väntade på att abborren skulle börja vaka.......Vad fasiken var detta som fastnade på min krok?


Naturligtvis en gädda!!!!


Upp kom den och Pasi fick visa upp det lilla mästerverket på ca 2,5kg. Har aldrig tidigare hållit i någon fisk, och modet hade jag inte nu heller. Men den som väntar på något gott.....


Kors i taket, jag vågade faktiskt hålla i denna abborre + en hel del till. Jag var själv väldigt imponerad att jag tillslut vågade detta! Men där stannade det inte.....Jag vågade faktiskt



Kroka av också!!!! De som inte har trott mig, här är bild beviset:):)


Kvällen var underbar, med en fin solnedgång i olika färger. Och vi var nöjda med alla abborrar vi fått, och även min gädda som fick simma tillbaka ut i Vänern. Så tanken var att så smått börja tänka på hemfärd, när det....


Lite lätt började röra sig i vatten ytan och på mitt spö!!!


Sen small det till och rörde på sig, rejält och jag visste inte vad jag skulle göra....Just på denna bilden har jag låtit fisken "rusa" Pasi stod bredvid, och instruerade mig precis hur jag skulle göra hela tiden. Efter att jag drillat den i ca fem minuter så kom detta monster upp!!!!


Kan ni fatta att jag vågade hålla i denna fulingen!


Pasi fick mig till detta, tveksamt att jag kommer göra om det. Men f**n vad stolt jag var!
Jag vågade......5kg vägde den, och tillbaka ut iVänern fick den återvända och jag är fortfarande gäddmajan i familjen!

Ha det gott!

Inga kommentarer: