fredag 3 september 2010

Höst!

Hösten är på väg utanför mitt sovrumsfönster...

Barnen började härom dagen att prata om bloggen, kan vi inte titta från början? Så att vi får se hur huset såg ut då! De gillar att läsa bloggen från början till slutet, se förändringarna! Det är det som gör en del att jag har kvar bloggen, helt enkelt för våran egen skull att läsa i bland....När vi kom fram till sista inlägget, så frågade de varför jag inte har skrivit sen Juli? Ja vad svarar man på den frågan? Själv känner jag att jag inte har haft tiden. Men kanske jag kan få tillbaka inspirationen? Vi har ju faktiskt börjat greja igen, efter en lång och välbehövlig ledighet. Ja, ja provar att köra på ett tag här, kommer så småningom lite kort på våra renoveringsobjekt. Här nedan kommer lite sommar bilder.

Så det första ni får se är en jättegod räksmörgås.....


Denna smörgås finns att äta på http://www.cafestoreberg.se/
Väl värt ett besök, och vi gjorde ett besök båtvägen!


Här ser man "slottet" som är bra riktmärke, båtvägen i alla fall...


Vy från båten, och kanalen på väg till räkmackan.

Skepparen i båten


Med en gps. Han fick oss till den goda räkmackan, i alla fall:)



Här ser vi Victor! På jakt efter den stora fisken!!!


Och Jonathan, sökte länge efter fisk....


Medans deras mamma var på jakt efter fina bilder på näckrosor.


Ha nu en go helg och hoppas på ett återseende här!!!

Blir säkert foton på våra projekt frampå!


2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Visst är det roligt att kika på sin egen blogg hur man gjorde från början. Känner själv att jag utvecklats lite på bloggandet. Ha en skön dadg ! Nilla

Erika sa...

Man behöver paus både från bygge och blogg ibland. Roligt att se dig tillbaka här.