onsdag 15 september 2010

Vilken uppgift jag har fått!

Obs! All bråte är borta numera, rent och fint.

För att min handyman skall kunna brädfodra om, bygga nytt tak osv på den gamla altanväggen och taket. Så måste ju någon måla alla brädor som skall på plats, och lotten föll på mig så klart!


Så på min lilla fritid som finns kvar, så tillbringar jag rätt så mycket tid nere i vårat garage.


Målandes meter efter meter, har varit nere många gånger med penseln i denna färg burk.


Ååh inte räcker det med att gå över alla brädor en gång, nää då det skall grundas, strykas 1gång och 1gång till!!! Men fint kommer det bli. Så det är bara att bita ihop och tur är, att man har en mobil så man kan lyssna på go musik....


Men vi grejar inte alltid med huset, vi har varit ute i skogen. Och därifrån fick vi med oss en hel del kantareller! Något som vi tycker är jättegott och som man inte kan få nog av....

Här ligger högen redo att rensas.......

Pasi ser väldigt inspirerad ut!!!

2 kommentarer:

Erika sa...

Vilket stor hög med guld ni har!! Lite avis.....
Det här med måla har blivit ganska rofyllt för mig nu förtiden. Man får vara själv o lyssna på vad man vill o slippa damm o sågmaskiner.

MIN LYCKA ♥ sa...

Svamp när bäst! Smakar underbart gott. det värsta är allt som ska rensas...tar ju sån tid..;)