tisdag 14 februari 2012

Smurfar

I ett tidigare inlägg visade jag bilder på en omgjord hall, med ett tomt glasskåp. Jag lovade att återkomma med innehållet, och nu kommer det......


Skåpet innehåller massa små blåa figurer.


Hur kan man ha ett skåp fullt med smurfar?


Jag växte upp på 70 och 80-talet. Och på den tiden fanns det inte så många figurer att samla på, som det gör nu för tiden. Så själv fastnade jag ganska enkelt för smurfar...
Efter att ha lekt med dom som barn, så hamna de i skymundan en del år.Första gången jag tänkte på dom igen, var när jag hörde att det kunde vara samlarvärde på dom
Så då tog jag fram dom igen och började kolla, efter värde osv. Efter det var jag "såld".


Den allra första smurfen som jag köpte , är den som visas ovan.
Den är i väldigt använt skick, så inget samlarvärde på den inte. Men den har däremot ett värde för mig, eftersom det var den allra första smurfen för mig!


Det finns väldigt många olika smurfar med varianter, personligen tycker jag det är roligt att samla på de med flera varianter.


De står på rad i skåpet, min kära make kallar det för "dockskåpet".


Som sagt finns det väldigt många olika varianter, ibland skiljs de åt på ett visst vis som man knappt kan se. Och ibland skiljer de sig åt mycket, som man har lättare att se.

Nu är det snart dags att börja ombyggnaden av vårt vardagsrum och gamla sovrum. Som tillslut skall bli ett gemensamt vardagsrum.

På återseende!

Inga kommentarer: