tisdag 28 juli 2009

Trädgården!

I dag har vi varit ute i trädgården, vi var ändå tvungna att hålla oss hemma trots det fina vädret.
För vi väntade på en leverans från Skånska byggvaror, och de skulle komma någonstans mellan kl13-17. Vi har beställt ett fönster därifrån. Under hösten skall fönstret i vårat kök bytas ut mot detta nya, vi fick hem idag. Det gamla fönstret är gammalt och dåligt, sitter man intill på vintern kan man känna att det är lite dragit. Det nya har också ett uv värde på 1,5 så till vintern skall det nog vara dragfritt:)

I trädgården har jag ängnat mig åt att klippa häcken och Pasi har dragit upp ogräs ur gräsmattan. Det har tyvärr kommit upp en del ogräs, man får hoppas att det försvinner mer och mer. Vi har även gödslat mattan lite, så det ser ut som det har börjat växa mera. I morgon skall vi slutföra med att klippa och trimma i trädgården!

I kväll har vi suttit och tittat på nätet, vi skall boka in oss på en kräfttur. Vi har egna burar och sen så skall vi ge oss iväg någonstans där vi kan fiska och stanna över natten. Sen få hem kräftorna och koka de själva. Barnen är så intresserade av detta och gillar att äta kräftor lika mycket som vi. Kan ju bli ett litet spännande äventyr för dom.

På återseende!

4 kommentarer:

Erika sa...

Kräfttur låter spännande!

Jag drar ogräs i nysådda gräsmattan jag med men det är svårt att veta om det försvinner helt för jag tycker jag är på samma ställen varje gång.

Hoppas ni får det varmt o skönt till hösten!

Vimsingen sa...

Gräsmattan ser fin ut. Även om ogräs tyvärr brukar följa med en gräsmatta... men det är bara att bekämpa!
Vi har pga av att det ligger byggsaker i hela vår trädgård bara behövt klippa vår gräsmatta en gång. Ganska skönt men jag tror nog att näsa år kommer vi nog att behöva så om stora delar av den.
/Vimsingen

Ingrid sa...

Det är alltid en hel del jobb i trädgården, men det är ju kul också.

I dag har jag faktiskt genomför mitt mål med Cambridgeresan. Bildbevis finner du i bloggen.

~Livet i byn

Ingrid sa...

Tack snälla :0)

~Livet i byn