torsdag 28 januari 2010

Ut med det gamla och in med det nya!

Ja, nu är vi färdiga med fönsterbytet i köket, visar lite bilder på arbetets gång!
Här ovan har det gamla fönstret sett sina sista dagar...
Och här har det nya fönstret kommit på plats.
Pasi har sågat till den nya fönsterbänkskivan. Denna sitter ordentligt fast, tidigare hade vi en som fästes i väggen med konsoler under till. Detta blir mycket bättre och stabilare.Här har jag spacklat igen skruvhålen.
I går fick vi fönstersmygarna på plats, och över natten fick det
vara en en pinne i mitten så att limmet fäste ordentligt.
Nu när jag har varit hemma idag, har jag målat färdigt, så nu.....Skall färgen bara torka in ordentligt, sen så kan det komma
en lampa och någon blommaplats!
Slutresultatet! Ser lite tomt ut, men i morgon .....

2 kommentarer:

Erika sa...

Ja i morn så....då kommer jag tillbaka.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Super kul med en "riktig proffs" kamera, men den hel del fineser att lära sig :) Kommer nog ta ett tag innan man lärt sig allt..

Ha en super trevlig helg! Kramar från mig...