söndag 7 mars 2010

Vårkänning - Andra veckan

Denna lilla Talgoxe sjöng fint när jag kom ut igår....

Nu går vi in i andra veckan, i vårteckensutmaningen hos Viveka på Humlebacken. Har jag känt av någon vår då??? Jo faktiskt, hela veckan har det varit härligt väder, men speciellt igår gick temperaturen upp rejält och det var riktigt skönt ute i solen. Fåglar har jag både sett och hört, det har kvittrats friskt här hemma och då känner man verkligen att våren är på G!


Det har börjat knoppas i trädgården, hittade små knoppar som är på gång så smått i detta träd.

Högt högt upp hittade barnen en Kaja, tror jag den heter....I alla fall är det härligt när djurlivet vaknar till liv så smått. Man tror ju inte man kan hitta några vårtecken än, för all denna snö som fortfarande ligger kvar. Men det verkar ju vara så i alla fall.... Blir spännande att se vad som kan, tänkas ha hänt mera om en vecka! När jag kommer hem från jobbet, skall jag titta hur det går med våren hos er andra....

8 kommentarer:

Mejrams! sa...

En riktigt vårblå himmel du bjuder på och visst är det härligt när solen riktigt värmer. Hälsn från Blekinge!/Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, det är så fint med blå himmel och små fåglar. Man blir lätt om hjärtat!
Agneta!

Viveka på Humlebacken sa...

Underbart med så blå himmel.. (fast jag tycker nog att det ser ut som en kråka i trädet)
kram

Dicksonska våningen sa...

Här är det inga knoppar på gång än... Men droppet är på gång. Dropp, dropp, dropp. Härligt ljud!
Ha det så bra!
Kram Annika

Erika sa...

Känns som det börjat lossna lite på vårteckensfronten nu. Nästa vecka blir det nog ännu mer vårligt tror jag.

Erika sa...

Känns som det börjat lossna lite på vårteckensfronten nu. Nästa vecka blir det nog ännu mer vårligt tror jag.

Signe 1 sa...

Supefina bilder!!

Nu väntar vi in våren minsann!!:-)

Kram Sofia

Anonym sa...

Hej! Vilka härliga vårbilder och vilken underbar headerbild du har! Så fin! Kram Vivi Soltorp